בלי מקל, בלי תרמיל - לידים שווים לסופ"ש סתוי משפחתי מפנק בנחלי הגליל

זה התחיל כמו הרבה דברים טובים אחרים בחיים, מרעיון של אמא שלי. לבלות זמן משפחתי משמעותי ביחד בסופ"ש רגוע בספטמבר, בין החגים.
זמן של בילוי נטו, ללא לוגיסטיקה והיערכויות, להתפנק בכיף ממנעמי הביחד המשפחתי בטבע מרגיע וירוק. להתענג מהאינטרקציה של 4 הנכדות המופלאות. לצאת לטיולי כוכב קטנים בנחלים שמסביב.

היעד הנבחר: אצבע הגליל. קבוצתנו כללה 10 אנשים: אמא שלי וחנניה, אחי, אורית והילדות ואנחנו: עידן, אני והבנות.
הרמתי טלפון להגר שמיר, הבחורה הכי לייף סטייל שאני מכירה בצפון וקיבלתי ממנה המלצה חמה על אירוח קיבוצי משודרג בקיבוץ שניר שניר אירוח בוטיק.
ארזנו תיקים, בגדי ים וגלביות. עיתוני סופ"ש (הארץ וטיימאאוט) וקצת משחקי קופסא. נפגשנו בביתנו בגבת בבוקר החופשה והתחלנו למיין את ההמלצות הרבות שקיבלנו ולבנות לעצמנו מסלול, שיתאים לכל המשפחה.
אני שמחה להגיש מתכון לחוויה, שבנינו לסופ"ש גלילי מהנה. מזמינה אתכן לאמץ ממנו מה שמתאים לכן.
***אגב, כל כך נהנתי בגליל העליון, עד שלא עמדתי בפיתוי והצטרפתי גם ליריד מעצבים גלילי בשישי הקרוב ה-12.10.18 במלון גליליון (פרטים כאן ובסוף הפוסט).

היום הראשון:
בדרך לקיבוץ שניר עצרנו לארוחת צהרים טעימה וקלילה בראש פינה בשירי ביסטרו, מסעדה במיקום פסטורלי בנוף עוצר נשימה. המסעדה היא חלק ממתחם הצימרים הותיק והידוע פינה בראש.

משם המשכנו לקיבוץ שניר בדרך יפיפיה, מלאה במטעים ירוקים ובנופי מורדות הרים. קיבוץ שניר שוכן באחד המקומות היפים בארץ, בתפר שבין רמת הגולן לגליל העליון, בלב שמורת הבניאס, במרחק הליכה מהמפל והגשר התלוי ובקרבת החרמון.

בשניר אירוח בוטיק, חיכו לנו בלובי צוות מקסים ולבבי ונתנו לנו מפתחות ל- 3 סוויטות קטנות ומקסימות, שמקובצות במתחם ירוק אחד ומאפשרות בילוי קרוב לכולם.
החדרים שגילינו מאוד שימחו אותנו, עם עיצוב נעים ואיבזור מושלם, ששירת אותנו היטב במשך כל השהייה. לוקיישן אירוח מושלם לנופש משפחות. כל יחידה כוללת חדר שינה עם מיטה זוגית מפנקת וסלון שהופך בקלות לעוד 2 מיטות לילדים. יש גם מטבחון עם מקרר קטן, מיקרו, קומקום ופינת קפה וחדר אמבטיה ענקי עם ג'קוזי.

את רוב זמנינו בילינו בחוץ, בגינה מוצלת ומקסימה, על המדשאות המקיפות את החדרים וגם בבריכת מי הנחלים הקיבוצית הצמודה. בזמן שהמבוגרים בילו בשיחות כיפיות ובהאזנה למוזיקה מהנגן, הילדות התרוצצו מסביב והמציאו לעצמן משחקים. התנדנדו על הנדנדות שתלויות מהעצים הגבוהים, ליטפו חתולים, עקבו אחרי לטאות ובאו מדי פעם לחיבוק ולנישנוש.
בערב הזמנו מקומות למסעדת דג על הדן. מוסד ותיק שקיים שנים רבות, שכולל גם חוות גידול דגים, מרכז מבקרים, קייקינג וקמפינג. כמו שאני רואה את זה, יש למקום שני יתרונות עיקריים.

הראשון הוא המיקום המטורף. המקום יושב על ערוצי נחל הדן, באופן הכי פיזי שקיים. יש שם גשרוני עץ קטנים, מפלונים, מי נחלים מפכפכים ושככות צל נעימות של עצי דולב, תאנה וערבה. הילדות שיחקו בין הגשרונים והסלעים ושיכשכו רגליים במיי הנחל הקרירים, התרגשו מהדגים ומהברבורים והטווסים.
היתרון השני טמון בהנאה שבאכילת דג טרי ואיכותי שגדל ונמשה זה עתה ממי נחל צלולים. התמקדנו בדגי הפורל מהדן, כשההמלצה האישית שלי היא לבחור בפורל על גריל פחמים, עם רוטב של שום וחמאה, סלטים טריים ותפו"א מדורה.

שתינו יין צונן, נהננו מארוחה טעימה בחברה טובה וחזרנו לחדרים שלנו בקיבוץ שניר להמשך בטלה נעימה על הדשא בגינה. בונדינג משפחתי שהתגעגענו אליו וצחוקים אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

היום השני:
אחת ההפתעות הנעימות שחיכו לנו בבוקר היתה ארוחת הבוקר השווה. הארוחות מוגשות במבנה תעשייתי גדול, אך לא ענק, שעוצב/הוסב מחדר אוכל קיבוצי למסעדה שמעוצבת עם טאצ' וינטג' עכשוי של מישהו עם לב רחב וטעם נהדר. האוכל עצמו, טרי, עשיר ומגוון. מורגש שהוכן עם הרבה השקעה במטבח ביתי.

אחרי ארוחת הבוקר, החלטנו לקפוץ ולהתאבזר במתחם נופית חרמון, בדרך המובילה מקיבוץ שניר לקרית שמונה.
ביקרנו את נורה מגלריית כפיים. חנות וינטג' ענקית ומקסימה, שבקומה השניה שלה פועל גם בית מלאכה לשיפוץ רהיטים. בילינו שם וקנינו דברים יפים.

מגלריית כפיים עברנו ל"לחמקה" השכנה, מאפייה קטנה ומטריפה ובית הקפה השווה באיזור. מקום שהפך לשם דבר באפייה איכותית, לשמחת המקומיים והתיירים שממלאים את המקום. התאבזרנו בקפה קר, במאפים ובלחמים שלקחנו לצימרים, לנישנושי צהרים. ממליצה גם לשבת במקום לארוחה שווה.

במתחם יש גם חומוסיה, מינימרקט, חנות ציוד למטיילים וכל מה שתצטרכו. אפשר לנסוע בתחושה שגם אם שכחתם משהו חיוני בבית, תוכלו להתארגן שם ולהסתדר. אנחנו קנינו 2 חולצות מעולות בחגור בסייל של 1+1, אחרי שגילינו ששכחנו לארוז חולצות לעידן.

לאחר כשעה חזרנו למתחם הצימרים שלנו בשניר, והעברנו כמה שעות נעימות בבריכה ובמנוחה, לקראת חוויה לילית מסעירה.

נקודת השיא בחוויה שלנו עדיין היתה לפנינו. ערב שלא ישכח עבר על משפחתנו:
בשעה 17:00 המתינו לנו בחניית המתחם 2 ג'יפים מאובזרים ושני נהגים חתיכים וחייכנים. איזי ורן, שני ג'יפאים מנוסים, שגדלו בגליל העליון ומכירים כל פינה קסומה ונסתרת מהעין.

נתבקשנו להביא רק בגדי ים ומגבות. איזה כיף לצאת להרפתקאה, עם ילדים, ללא הצורך להתארגן ולארוז.
איזי ורן כבר חשבו וארגנו הכל!

נסיעת שטח כייפית בג׳יפ פתוח במטע אבוקדו, טבילה בבריכה קסומה ופרטית שבתוך המטע, בנחל דן. בירות צוננות בתוך נחל צלול, זה משו משו!

משם המשכנו לגבעת האם, שליד כפר סולד, בדרך עפר נהדרת, מלאה בצמחיה ונחלים. לקראת השקיעה הגענו לנקודת תצפית מטורפת שמשקיפה על כל הגליל העליון.

איזי סיפר לנו סיפורי מורשת על הנקודה שממנה יצאה חטיבת גולני לכבוש את הרמה ב-67, ואנחנו התרגשנו מהמחשבה שהאדמה הזו הצמיחה כאן חיים חדשים.

בריזה מדהימה ומחול של חצבים, נהננו משקיעה מרהיבה ומרגשת, עטופים במשפחה ומפונקים בארוחת מלכים.
איזי ורן הקימו לנו זולה מטריפה, עם כריות, מזרונים ושמיכות מפנקות ופרסו ארוחה מדהימה, שעינגה אותנו וגרמה לנו ללקק את האצבעות.

לבנה ביתית עם זעתר הום מייד, יין טוב, סלטים טריים ובשרים איכותיים וטעימיםםםםם על גחלים!!!!!
כמה כיף שמישהו אחר טורח ואנחנו נהנים!

אחרי הקינוחים, כשהלילה כיסה, עלינו בחזרה אל הג׳יפים ויצאנו לסיור שטח, ספארי לילה עם פנסים. חיפשנו חיות בטבע הפתוח ומצאנו חזירת בר עם גורים והרבה פרות מסביב.

איזי קיפל את הגג ואנחנו נהננו מאור הירח ומהכוכבים. הילדות היו בעננים ואנחנו נהננו מכל רגע. חווית שיא של הטיול שלנו, שתיחרט לעד בזיכרוננו. ממליצה לכם מכל הלב, לאמץ אותה.

תודה לרן מטריפג׳יפ ולאיזי מאיזי סטייל על ערב קסום, מרגש ומפנק במיוחד. להזמנות טיולים מאיזי ורן, צרו קשר עם איזי ב- 052-7703609

היום השלישי:

לאחר עוד ארוחת בוקר משובחת בקיבוץ שניר, יצאנו לטיול בשמורת הבניאס הסמוכה ולגשר התלוי מעל המפלים. הליכה איטית ונעימה במסלול של כשעה.

המפל בשמורת הבניאס הוא המפל בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בישראל, הוא צונח בעוצמה וברעש אדירים מגובה של כ-10 מ' לברכה יפהפייה מוקפת בצמחייה.

אפשר להשקיף על המפל (ולהירטב מן המים הניתזים) ממרפסת העץ המסודרת. שאון המים הזורמים והמראה המרהיב הופכים את החוויה למהנה במיוחד.
לאורך הנחל עצי דולב, ערבה וצפצפה. במדרון, אלון מצוי, לבנה רפואי, ומגוון צמחי החורש הים תיכוני המתחלפים לאורך השנה. המסלול יפה ומיוחד בכל עונות השנה.

רשות הטבע והגנים מימשה את רעיון הנגישות לחלק מקטע זה באמצעות שביל תלוי מעל הנחל. השביל בנוי מפלדה ומרוצף בלוחות עץ, אורכו כ-100 מ' ורוחבו 1.2 מ', דרכו ניתן לראות מקרוב ולהתפעל ממים שוצפים, צמחיית גדות נחלים ומסלע מיוחד במינו.

לאחר הטיול בבניאס חזרנו למתחם לעוד כמה שעות של בריכה ומנוחה. קינחנו בארוחת ערב ב"פוקצ'ה בר" במתחם גן הצפון (ליד קיבוץ הגושרים) ומשם חזרנו הביתה עם חיוך רחב וגדול.

לסיכום ובנימה אישית, אני רוצה לכתוב כמה מילים על הצפון ועל תושביו.
הקיץ האחרון היה קשה לתושבי הצפון, המתפרנסים מתיירות בגלל בעיית העכברת, אנשים חששו להסתכן והדירו את עצמם מנחלי הצפון, גם מאלו שלא שיקפו סכנה.  התיירים שלא הגיעו הקיץ הותירו את קופות עסקי התיירות מרוקנות. הקיץ הוא ה- Money Time שלהם והזדמנות להתפרנס בכבוד.

הסתובבתי באצבע הגליל ונחשפתי לעשייה נהדרת ומרגשת של יזמים מקומיים שהקימו כאן עסקים יפיפיים לתפארת. שמעתי מהם על המאבקים להצליח לשרוד כלכלית ולאפשר לעצמם ולבני משפחתם המשך חיים בפריפרייה היפה והמרוחקת. חיי קהילה פעילים בטבע, שמרגיש כמו גן עדן.
אני קוראת לכל חברי לנצל את עונת הסתיו ונדידת הציפורים ולהשקיע את תקציב הטיולים בעליה לצפון הארץ ובכלל, טיילו בארץ, תמכו באחים שלכם ופרגנו לעצמכם ולהם חוויה ישראלית כחול לבן.

אין שום מקום שאטייל בו בעולם,  שירגש אותי יותר מאשר בארץ. אני רואה תמונות נהדרות של מקומות יפים בעולם ואז מטיילת כאן, בלוקלי ותמיד נפעמת מהיופי המגוון והזמין הזה שמקיף את החיים שלנו כאן.
מתפעלת מהארץ שנלחמנו כדי לבסס בה חיים טובים ואנחנו עדיין נלחמים על הזכות לחיות כאן ברוגע, בנועם, בשקט וביופי.
יש לנו ארץ נהדרת, זו לא קלישאה, או רק תוכנית סטירה בועטת. צאו, גלו ותהנו מהדברים היפים, הפשוטים והזמינים לכולנו. עלו לבקר דווקא עכשיו, דווקא בצפון!

לסיום, אני רוצה להזמין אתכם לבקר בשישי הקרוב ביריד המעצבים הגלילי, פרי יוזמה מקומית, עם כ-40 דוכנים שווים של בגדים, תכשיטים, מוצרים לבית וחפצי אמנות.
היריד יתקיים בשישי ה- 12.10.18 באולם הכנסים של מלון גליליון (כן, המלון הזה.. החדש והיפה מול צומת כח.. זה עם הכדור פורח) השעות: 10:00-17:00

החלטתי לעשות מאמץ מיוחד, להגיע, לקחת חלק ולתמוך ביוזמה בהשתתפותי ביריד הזה, כי אני מאמינה שחשוב לחזק יוזמה מבורכת מסוג זה. אגיע עם שמלות קיץ-סתיו בסייל של עד 30%, שמלות גלביה ושמלות גילי פסים. תוכלו להציץ באתר, להתרשם וגם להזמין.

בואו להנות בצפון בסופ"ש הקרוב ועל הדרך, תתמכו ביוצרים ישראלים וביוזמה תיירותית צפונית. מבטיחה לכם שתחזרו גדושים בחוויות ועם הרבה שמחה בלב.
הכניסה חופשית, נשמח שתאשרו הגעה בדף האירוע בפייסבוק וגם תפיצו לחברים. לחצו כאן.
אל תפספסו גם את האירועים הבאים:

תל מונד: 20.10.18 – שבת  10:00-17:00, הטופז 94 תל מונד (איזור השרון), בביתה של אורית שול.

ירושלים: 26.10.18 – שישי  9:00-14:00, מתארחת בחנות הצבעונית של Ginger Home בן שטח 13 ירושלים (ליד כיכר החתולות ומדרחוב נחלת שבעה)