ניסים בפשפשים - לייף סטייל מרקט ביפו בחנוכה

8 ימים של ריגושים בשוק הפשפשים

"כבר חודשיים שאני שומרת את זה בבטן, והנה זה נולד. מתרגשת לספר לכם על המיזם הגדול החדש שלי, שעתיד לצאת, סוף סוף, אל אוויר העולם."
סיפורינו מתחיל כמו תמיד, במקום ובזמן.

פרק א' - התחלה של הרפתקאה.

לפני שנה וחצי פתחתי חנות קטנה וחמודה בשנקין, חנות קבע מתוקה ושקטה ליד אורנה ואלה בלב ת"א, מתוך זיהוי צורך בנקודת מכירות ושירות מרכזית. עבור בחורה הרפתקנית שאוהבת לנדוד כמוני, הורדת העוגן במקום קבוע היה מעשה מאוד אמיץ.

באיזשהו אופן בלתי מוסבר גיליתי שיותר קל לי לנדוד כעסק, מאשר להתקבע ולהתחייב על מקום קבוע. הצורך שלי בגילוי, בריגוש שבחידוש, שלח אותי מאות פעמים ב-8 השנים האחרונות למקומות שונים ומעניינים ברחבי הארץ. 

בכל פעם שהתאהבתי במקום, הרגשתי צורך להכיר אותו לחברותי, ליצור מיזם אחר. מה שיצא מזה היה שבמקביל לבית הקבע שלי בת"א, המשכתי לנדוד. יצרתי סדרת אירועים המתקיימים פעמיים בחודש, בבתים מארחים מעניינים, בעלי ערך מוסף. 

המודל הזה ענה לכמה צרכים המתקיימים אצלי במקביל, אולם כמו בכל מודל טוב - היה לו חיסרון אחד בולט, שלא יכולתי להתעלם מקיומו.

עשיתי אירועים רק בשבת. במהלך כל השבוע, כל מלאי המוצרים שלי היה בחנות בתל אביב. בכל שישי שני ארזנו את החנות אל תוך רכב גדול וניידנו את המלאי לבית פרטי. בכל פעם במקום אחר, הקמנו חנות חדשה ומרגשת בבתים מרווחים במרכז הארץ. 

האירועים אמנם עלו כיתה, הגיעו נשים רבות והיתה שמחה גדולה. אבל השמחה לא היתה שלמה. בכל פעם שהתמונות מהאירוע עלו בפיד שלי, קבלתי פניות מנשים שומרות שבת שהצטערו על שהן לא יכולות להגיע לאירועים, לקחת חלק בשמחה ובשמלות. הקושי הזה גרם לי לנסות ולחשוב על חוויה שתתאים גם להן.

פרק ב' – באמצע היום, באמצע השוק, מצאתי אוצר.

ואז זה הגיע, כמו תמיד, מכיוון בלתי צפוי. חלל תעשייתי גדול, חנות ענקית (200 מ"ר) ברחובו הראשי של שוק הפשפשים ביפו עמד להשכרה. חלפתי על פני חלון בלגי ענק ברוחב 9 מטר ובגובה של 6 מטר, הצצתי פנימה ואז זה קרה. מן רגע של הלמות לב פראיות וריח חזק של הרפתקאה. הבנתי שכאן אני רוצה לעגון עם ספינה גדולה, להקים את המיזם החדש הבא. 

ואז חנוכה הדליק אצלי נרות – והכול התחיל לקרות.

פרק ג' – הכול קורה בזמן ובמקום – חנוכה, זמן ניסים בפשפשים.


מרקרו בבקשה, בצהוב זוהר במיוחד, לבוא אל הספינה שלי, לבקר אותנו, אותי ואת 10 היוצרות שמציגות איתי, בשמונת ימי החנוכה, בשוק הפשפשים ביפו. 


קרן שביט - ניסים בפשפשים בחנוכה - לייף סטייל מרקט שחוגג את החיים, פותח דלתות.


13-20 בדצמבר במהלך כל חג חנוכה, עולי ציון 13, שוק הפשפשים יפו, הנה זה בא.

מוזמנת לעקוב אחרי דף האירוע בפייסבוק, בכל יום נחשוף כאן ניסים מרגשים, מחדשים ומשמחים. 

אחת ההפתעות שאני מכינה עבורכן הוא מפגש עם סטייליסטית מלאה שיק וצבע, עם התמחות בסטיילינג צנוע.

הרומן שלי עם הדס דיקשטיין התחיל לפני כשנתיים. הבחנתי בה בקבוצות מתלבשות ברשת. היתה בה איזו חיות כובשת ושמחת חיים מתפרצת בכל התמונות שהעלתה. היה לה סטייל מטורף שמשך את העין שלי ועוד משהו, שבילבל/ריתק אותי אליה.

שמתי לב שבכל התמונות היא מופיעה עם כובע/מטפחת ובחלק מהתמונות במכנסיים. לא הבנתי אם היא דתיה, או לא. באותה תקופה היא התגוררה בקנזס והעלתה משם לוקים מתוחכמים ושובי לב.
בהמשך ההיכרות איתה, היא חזרה לארץ ונוצר בינינו קשר אישי. מתוך שיחות שקיימתי עם הדס, גיליתי בחורה מעניינת ואיכותית, שיש לי עולם משותף איתה. שתינו אוהבות יופי ונמשכות לטוב, מלאות אופטימיות ועשייה יזמית. שתינו עוסקות בעיצוב ובאופנה, פעילות ברשתות החברתיות, אמהות (לה יש 4 אוצרות בבית!), שתינו מעריכות מסורות, חלקן משותפות.

כמי שגדלה ברחובות, בסביבה של חובשי כיפה (בעיקר אנגלוסקסיים), הכרתי מקרוב מסורות דתיות והבנתי שכל אחת מגדירה לעצמה את מקומה בטווח רחב של לבוש ואופנה. נהנתי לראות את הסטייליסטית הדתיה, משכילה ליצר חיבורי אופנה יחודיים, שמתקיימים בנינוחות תחת ההגדרה: לבוש צנוע.
הדס היא סטייליסטית אופנה מעולה, שעוסקת בסטיילינג אישי ומסחרי. היא מפיקה כתבות אופנה של לבוש צנוע ומגניב למגזינים ושותפה בסטודיו משפחתי נשי, "ריקה", 3 דורות של אופנה וסטיילינג, שקרוי על שם סבתה ריקה, שהיתה מעצבת ותופרת ידועה. את הסטודיו הקימה אימה, דליה מאור, ברעננה לפני 30 שנה והן מייטיבות להלביש נשים בבגדים שהן מלקטות מאירופה ובעיקר מפריז.

כשיזמתי את ״קרן שביט - ניסים בפשפשים בחנוכה״ ביפו, הזמנתי את חברתי החדשה שתגיע ותפנק את הלקוחות שלי בשירותי סטיילינג אייכותיים. בואו לבקר את הדס וללמוד ממנה סודות ושילובים, היא תעמוד לרשותכן בימים ובשעות הבאים:
 

יום חמישי, 14.12.17 מהשעה 12:00 עד 14:00,

יום רביעי, 20.12.17, מהשעה 11:00 עד 15:00.



לסיכום: מה, מי, איפה, למה וכמה?

קרן שביט עוגנת עם ספינת האוצרות 
בשוק הפשפשים של יפו 
13 – 20 דצמבר 2017



מה?
 קרן שביט מזמינה לניסים בפשפשים - לייף סטייל מרקט.



איפה?
 עולי ציון 13, שוק הפשפשים, יפו 




מתי? 
8 ימי חנוכה 
13 – 20 דצמבר 2017


שעות פתיחה: ימים א׳-ד׳ 10:00 - 20:00

יום ה׳ 10:00 - 22:00


יום ו' 9:00-15:00 



מה יהיה שם? 
כל מה שאת אוהבת לגלות, כל מה שעושה לך טוב ויפה, זמן לעצמך. 
רומנטיקה וסיפורים, ימים מלאים באנרגיה, ניסים והפתעות, השראה, יצירה, חברות. זמן נשימה לעצמך, בשוק הפשפשים.



מי ומה יחכה לך, בשמונת ימי החנוכה?


האורחות של קרן שביט, בספינת ההפתעות:



פאלפ – עולמות הנייר וסביבתו 



טלי וג'ני  – מאיירות עולמות חדשים 



מדוזה – תיקים צבעוניים טבעוניים 



נעמה ברוש  – תכשיטים מחוייכים 



לולה  – מוצרים שעושים בית 



שנייה אחת – אספנית וינטאג' - פשניסטה מטורפת



לאורה מרים – עבודות על בדים טבעים הצבועים ומודפסים באמצעות צבע של פרחים, עלים וקליפות עצים 



קרן נחושתן, סטודיו לוקה – יצירות אמנות מאירות – גופי תאורה 



וזוהי רק ההתחלה, כי חנוכה זה חג של ניסים ואני מכינה לכן המון הפתעות.

קרן שביט עוגנת, ומזמינה ניסים בפשפשים, עם שמלות החוויה המדוברות, בכל האורכים והמידות, אוברולים, מגפיים והפתעות, תובנות וחפצים, עיצוב טבעי ומקומי, ישראלי אמיתי מאיר פנים. 


כל מה שעושה את החנוכה הזה יחיד ומיוחד, מחכות לך.


צילום: יפעת גולן.
צילום סשן משותף עם הדס בוקשטיין: אלה מילת
עיצוב שפה חזותית: חן מכבי, רן פרננדז. 
ליווי וכתיבה: ורד מוסנזון, זהות ושפה.