פרוייקט דה הלן אמסטרדם - חשבתי שהגעתי למלון, גיליתי שמצאתי עולם

אז כבר הייתם באמסטרדם, ואתם כבר מכירים שם (כמעט) כל פינה, יש סיכוי, שאם אתם לא הולנדים מקומיים מעודכנים, לא שמעתם על פרוייקט "דה האלן", שהוא אחד מהמיזמים היותר עצומים ומרגשים, שהזדמן לי לראות ולחוות.

בלב שכונת מגי השקטה, סמוך לשוק הולנדי מתוק ומקומי (TEN KATE MARKET) באיזור המערבי של אמסטרדם, ניצב מבנה תעשייתי מדהים ענק, (22,000 מ"ר) משוחזר, ששומר בפרוייקט יוצא דופן ושימש בעבר (1902-1928) כמוסך הראשי ל"טראם" הרכבת החשמלית באמסטרדם, בלב הרובע המערבי שנבנה במאה ה-19.

פרוייקט "דה האלן" (או בתירגום חופשי: "המסדרונות") אמסטרדם, משמש כמרכז קהילתי עצום ומוקדש לתרבות מקומית, אופנה, מדיה, גסטרונומיה, עיצוב ומלאכות יד. 



כשנסעתי עם עידן בקיץ שעבר לאמסטרדם, העלתי כהרגלי פוסט "פישינג" לפייסבוק וביקשתי מחברותי המעודכנות לגלות לי את סודות אמסטרדם הכמוסים.

 מתוך שלל מרהיב של המלצות, ניצנץ כוכב אחד ומיוחד. מלון דה האלן, מלון שהוא למעשה מיקדש עיצוב מעורר השראה, אבל עם פשטות וצניעות שלא עושה עניין מעצמה.

 מלון העיצוב דה הלן שוכן במתחם הרכבת החשמלית הישנה, בבניין קלאסי רחב, מואר ומדהים בתוך אחד מאתרי המורשת התעשייתית המשובחים ביותר באמסטרדם, שנבנה ב- 1902.

סגנון העיצוב במלון הוא וינטאג' אורבני. שילוב של עיצוב פנים סקנדינבי טרנדי במבנה של פלדה כחולה, עם חלודה אדומה, אור טבעי, שפע ירוק של צמחים, מתובל באוסף צבעוני ומדהים של אמנות עכשוית מודרנית, שנבחר ע"י הבעלים. 

מלון העיצוב האופנתי הזה שממוקם במערב אמסטרדם, 5 דקות מתחנת הטראם, קרוב למרכז אמסטרדם, לשכונת ג'ורדאן ולוונדלפארק התגלה כבחירה האולטימטיבית לחופשה אורבנית מגניבה.

 לאחר שהתמקמנו בחדר 252, הסוויטה הכי מרווחת, מפנקת ומגניבה, עם נוף לרחוב וחלון פנימי שמשקיף על הבר האדום, יצאנו לחקור את המלון והאיזור.

גילינו שהלובי המרווח והמואר הוא למעשה גלריה מרשימה שמכילה אוסף עשיר של פרטי אמנות ועיצוב מרגשים.

 במלון מצאנו חללי אירוח מרשימים מעוצבים, בר אדום, בר ירוק, טרסה ענקית בגינה ומבנה המסעדה הסמוכה רמיסה 47 . המסעדה חולשת על כל איזורי האירוח במלון ומגישה תפריט משובח מהמטבח הצרפתי / בינלאומי. האורחים נהנים ממנות גורמה קלאסיות ומודרניות, מיינות מעולים ומקוקטיילים עתירי דימיון ויצירתיות. 

הוא הנקודה החמה ביותר עם המרפסת הכי יפה בעיר. המקום המושלם באמסטרדם לארוחת בוקר בריאה, ארוחת צהריים עסקית, מקום לשבת עם חברים לקוקטייל ונישנוש או לארוחת ערב מפנקת בטירוף.

 המטבח מוגדר כביסטרו עירוני נגיש, ומכיל מנות פשוטות ומוכרות עם טעמים מתוחכמים הנוצרים משילובים יצירתיים של חומרי גלם איכותיים וטריים. תוכלו להתענג על פסטה טרייה, המבורגר מעקצץ (בורגר אנגוס שחור טעים) דגים, פירות ים ומנות טעימות נוספות בתפריט שמתעדכן מדי יום. 

מה שנדהמתי לגלות בביקור במתחם דה האלן, זה שהגעתי לקומפלקס אדיר מימדים המשתרע על שטח של 22,000 מ"ר וכולל גם ספרייה, קולנוע, גלריות אמנות ועיצוב מקומי, בוטיקים, אקדמיה לג'ינס (!) ושוק אוכל מקורה - הכל תחת קורת גג אחת, על סף ביתנו, בצמוד למלון.

מדובר בחלל ענק ששימש בעבר כמוסכים וחנייה לרכבות הקלות באמסטרדם (הטראם) אליו מגיעים על שביל הכניסה שעדיין נראה כמו פתח אותה חנייה, עם שבילי רכבת שמובילים לכיוון הכניסה. כשניכנסים למקום מגלים הפתעה, חלל מעוצב ואופנתי גדוש בכל טוב.

ההולנדים, הידועים בחיבתם לעיצוב, הצליחו לשמר את המראה האותנטי של חניית הרכבת עם קונספט תעשייתי גס אך מעוצב באופן מודרני ובו דוכני מזון מדליקים וברים שיקיים. 

שוק האוכל המקורה של דה האלן, הוא חלל מהמם, תעשייתי, גבוה ומואר, שמכיל עשרות מסעדות מגניבות ומגוונות וביניה שולחנות ישיבה ובר ענק מרכזי. האוכל טעים, טרי ומוכן במקום. השוק נחשב אחד מהאזורים הטרנדיים והחמים באמסטרדם מושך אליו אוכלוסיה מגוונת שיודעת להעריך גסטרונומיה במיטבה.

מלבד 'חלל המזון' מדובר במקום ענק שבצמוד אליו ישנם גם אולמות קולנוע, ספרייה, מרכז מדיה עם אולפני טלוויזיה, חללי עבודה מרווחים, גלריות וחנויות הכל תחת אותו המתחם מה שמספק לחובבי אוכל והתרבות חוויה תחת קורת גג אחת.

חנות אופניים ענקית, מין מוסך משודרג, שנותן שירות לקהילה המקומית. חנויות עיצוב מקומי, מייקרים וירידי יוצרים מקוריים. במסדרונות המקורים של מתחם דה האלן, תוכלו למצוא אותם בשפע ובמגוון איכותי. עיריית אמסטרדם מעודדת יצירה מקורית ומקדמת יוזמות מקומיות של יוצרים. 

ועוד הפתעה מרתקת, מסתתרת בין מסדרונות דה האלן המרשימים, האקדמיה ההולנדית לג'ינס. מכון מקצועי, היחיד מסוגו בעולם, המתמחה בחקר אריגי הדנים הפופולאריים ובפיתוחים מתקדמים בתחום הג'ינס. מדובר בלא פחות מגן עדן למעצבי טקסטיל ולאוהדי האריג הקלאסי. החלטתי שכשאפרוש לגמלאות אשכור לעצמי דירה במתחם וארשם ללימודים באקדמיה לג'ינס. משהו לצפות לו.

אמסטרדם חייכה אלינו, חיוך בלונדיני עם שיניים צחורות ונוצצות. רק נחתנו במתחם דה האלן וכבר, כל כך הרבה להתרגש ולגלות. הקדשנו יום שלם למתחם ויצאנו לרחובות, להמשיך ולגלות עולם.

Ten Kate Market: 

ממש ביציאה מהמתחם גילינו שוק רחוב הולנדי מקומי מלא באוצרות מגוונים. אוכל רחוב וחומרי גלם טריים, פירות, ירקות, פרחים, גבינות, נקניקים ודליקטסים שונים. ניחוחות של מאפים טריים הגיעו אל אפי והעיניים לא יכלו לשבוע מלהמשיך לתור ולאתר מציאות נוספות.

 בין דוכני הגלנטריות והבדים זרח לו דוכן אחד במיוחד. בדי כותנה יפיפיים ומבחר יוצא דופן של בדי באטיק אפריקאים עוצרי נשימה. היה קשה מאוד לבחור ובכל יום שעברנו שם (לפחות פעמים ביום, בדרך מהמלון לתחנת הטראם) מיששתי ורכשתי תמצית ניפלאה של הבדים הללו, שהמשיכה איתי הלאה אל סיפריית ההשראות שלי בסטודיו ביפעת. 

***למזמינים חדר במלון דה האלן, שימו לב שמלבד החדר המשובח שבחרתי ואולי עוד אחד או שניים נוספים כמוהו כל יתר החדרים במלון ללא חלונות. 

שורת החדרים מימין ללא אור טבעי ושורת החדרים משמאל עם אור מהרחוב אך ללא חלונות שניתן לפתוח והאויר שם הוא תודות למזגנים.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

לאורך השנים פיתחתי פורמטים מצליחים שונים של מכירות עיצוב ולייף סטייל המשלבות תוכן וחוויה בלוקיישנים מעוררי השראה. יזמתי והפיקתי את אירועי ה"קולאז' סייל", סדרת חנויות הפופ אפ "אנשים מעצבים, מוצרים", "איפו?בחיפו", "פסטיבל טוב ויפה", "מסעות החורף של קרן שביט", "מסיבות הקיץ של קרן שביט" ועוד.

מעט מהמוטו שלי בחיים: "שתפי, זה טוב לעור הפנים" / "מה נותנים לאשה שיש הכל? עוד" / "באתי לכאן כדי ליהנות" / "חפשי עבודה שאת יכולה ללכת אליה כשאת לבושה בגלביה"

באחרונה השקתי את קולקציית "מגלת ארצות", קולקציית הריזורט הראשונה שלי, המבוססת על טקסטיל אותו עיצבתי, ויוצר עבורי בחו"ל. את התפירה אני מקפידה ליצר בארץ ופועלת לקידום עיצוב ישראלי מקורי.

בואי לבקר אותי ואת שבט הנשים המיוחדות באירוע הקרוב בתל אביב "סוכה בצהלה", המוקדש לעיצוב ישראלי מקורי ומשובח.

שבת ה- 7.10.17, בביתה של דנה דיין, בת יפתח 20, שכונת צהלה, תל אביב. שעות: 11:00-18:00.  

ניתן לבקר גם בחנות בשנקין 35 ת"א ובאתר

www.karen-shavit.com