סיפורי בדים - סיפור על חלום והגשמה מספקת

תמיד הייתי בחורה של דפוסים. תמיד הדפוסים שבו את עיני, תמיד חיפשתי את הציור ואת הסיפור.
עם השנים הפכתי להיות חוקרת נלהבת של דפוסים. מזהה אותם במהירות בכל פינה והולכת שבי אחריהם. ברחוב אני מזדנבת אחר נשים עטופות בבגדים מודפסים ומצלמת אותם (את הדפוסים).

אשה מודפסת שחולפת ברחוב, תמיד תופסת את העין שלי.



עבורי דפוס הוא עולם, שיודע לגעת בי בדיוק במקומות הנכונים ובשניה אחת יכול למקם אותי במקומות שונים על פני הגלובוס.

רק השנה, למדתי ליצר את הדפוסים והבדים שלי בעצמי. קולקציית הריזורט שהשקתי לפני חודש, היא הבייבי המרגש והראשון שלי, הפעם גם כמעצבת טקסטיל.

כשהייתי סטודנטית צעירה ונלהבת במכון הטכנולוגי בחולון, נחשפתי לעולם הדפסי הרשת ששינה לי את נקודת המבט על העולם. היכולת להדפיס בצבעים עזים, מדוייקים ומלאי חיים, דפוסים וציורים שאני רואה בדמיוני, הסעירה אותי והדירה שעות שינה מעיני.

סדנת הדפוס של גבי בן ז'נו בחולון היתה עבורי מעבדת ניסיונות מרתקת ומסעירה. שיכפלתי מפתח והתגנבתי לעבוד שם בכל הזדמנות שהיתה.
גם בסופי שבוע, כשהמקום היה סגור, הייתי נכנסת למבנה הטרומי הישן, מגיפה את וילונות הבד השחורים ומתמסרת ליצירת הדפוסים. מערבבת צבעים, מגלה מה קורה לצבע כשהוא פוגש צורה וצבע אחר.

לפני 8 שנים, כשלא היה עדיין "טרנד גלביות" והתחלתי ליצר את שמלות הגלביה הראשונות שלי, גיליתי את בדי הכותנה ההודים המודפסים.

איכות הדפוס, העמידות, הצבעוניות, בד הכותנה הדקיק, הרך והנעים הפכו את הגלביות שיצרתי למוצר נהדר. לאט לאט הביקושים לשמלות הגלביה גדלו ומצאתי את עצמי שואבת בצימאון כל מטר בד יקר, שיבואן הבדים הצליח לאתר עבורי.
זה לא היה פשוט, כי לא אהבתי כל דפוס ודפוס ופשרות זה דבר שקשה לי איתו. החלטתי שאם יש לי ספק, הקל שבקלים לגבי איזשהו הדפס של בד, אז זה לא יקרה. אם יש ספק - אז אין ספק, זה היה מוטו שאימצתי לי.
לא הצלחתי למצוא בדים שאני אוהבת מספיק ואלו שהצלחתי למצוא הגיעו בכמויות קטנות שהפכו להיות מגוחכות, ביחס לביקושי המכירות. העסק שלי היה תקוע בצוואר בקבוק.

ואז פגשתי את אורית לוינגר, מעצבת טקסטיל מוכשרת שהפכה להיות גם חברה קרובה. גיליתי חברה עם משיכה לדפוסים, שעוסקת ביצירתם גם לפרנסתה.
אורית פתחה בפני דלת אל עולם של דפוס ויצירה עצמאית של דפוסים ובדים. הבנתי שאת הבדים שאני רואה בדמיוני, לא אמצא בשום מקום בעולם, ואני חייבת ללמוד ליצר אותם בעצמי.

אני אוהבת מעגלים שנסגרים בחיים, הכותנה שגדלה בשדות שלמרגלות ביתי בעמק יזרעאל, עושה מסע ארוך אל הודו הרחוקה, נטווית לחוטים, נארגת באריגים, נצבעת בורות צביעה פרימיטיביים, מודפסת בשיטות ידניות מסורתיות, חוזרת אלי לארץ וכאן נגזרת ונתפרת במתפרות מקומיות.
אין תעשיית טקסטיל בארץ ומבחינתי בכל התהליך הארוך הזה שהכותנה עוברת מהשדה ועד לשמלות, יש סגירת מעגל מקסימה.

המצפן היזמי שלי הלך כנגד הזרם בניגוד לכל עצה שקיבלתי. התיעצתי עם אנשים שאני מעריכה ורובם ניסו לשכנע אותי שלא לצאת להרפתקאה הזו.

בעיני רוחי ראיתי מוצר שלם וידעתי שאם לא אצא להרפתקאה הזו, לא אזכה להבין אם החזון שלי הוא בר קיימא, או לא. הקשבתי לאינטואיציה שלי, שכבר שנים ניסתה להוציא אותי אל המסע הזה. יצאתי אל המסע הזה כשאני דבקה בו באמונה גדולה.

בחורף האחרון נתתי דרור לראשונה לחלומות הבדים שלי לקרום עור וגידים.

מיליוני הפרינטים שחקרתי במשך השנים הזדקקו והפכו בתהליך יצירה ממושך לשפה שמבטאת את הרעיונות שלי.

צללתי אל תוך עולמות של דימיון ופנטזיה ועיצבתי בדים מודפסים משלי, בהשראת מקומות נחשקים בעולם. מקומות שביקרתי בהם ומקומות שמציתים את דמיוני היוו השראה לקולקציה הזו, סנטוריני, פלרמו, קאפרי, יפו, נואבה, מרקש וסופיה.

נברתי, חפרתי והתמסרתי לתהליך ארוך ומרתק של חיפוש השראות במעבה ג'ונגל אוצרות הוינטאג' שאני אוספת במשך שנים בכל העולם. זיהיתי את פנטזיות ההדפסים שאני חולמת עליהם במשך כל כך הרבה שנים ויצרתי דפוסים פשוטים, נגישים ומרגשים.
הדפוסים שחלמתי הפכו למציאות.

לראשונה הרכבתי פלטה צבעונית מדוייקת, שנגזרה מהסיפור שלי, סיפור הקולקציה של "מגלת הארצות". דמיינתי תבלינים מעוררים, חלמתי על מי הים התיכון הכחולים ירוקים, הושפעתי מפולקלור עשיר של מזרח ומערב, דימיינתי צהוב חם של תירסים מתפוצצים מבשלות ואדום של אבטיח מתוק וקר.

שילוב הטקסטיל והגזרה של הגלביה הבשיל לכדי דיוק, קולקצית הריזורט החדשה שהגיעה היתה מדוייקת להפליא ונחטפה במהירות שיא מהקולבים. הביקושים הצליחו להדהים את הצוות שלי ואפילו אותי.

בסוף השבוע הזה, אני מקיימת אירוע מכירה ביתית בעשרת, בביתה של תמי שמעוני ויחד איתי יגיעו גם מלאים חדשים, אחרונים ומוגבלים בהחלט של קולקציית הריזורט הראשונה שלי.
מזמינה אתכן לנצל את ההזדמנות הזו, להגיע במהירות (פותחים ב-11:00) ולשים את ידיכן על פריט נחשק מהקולקציה הנהדרת הזו.
בואו לבקר אותי בשבת במסיבת הקיץ האחרונה, מסיבה קיצית של קרן שביט בישובי גדרות



ונעבור לפירסומות:



בשבת ה- 16.9.17 תתמקם חנות הפופאפ התל אביבית של קרן שביט בישובי גדרות, במושב עשרת, למשך יום אחד בלבד, בבית פרטי מקסים ומיוחד מהשעה 11:00 ועד 18:00.



גם הפעם אנו שמחות לשוב ולהתארח בביתה מעורר ההשראה של תמי שמעוני, מלקטת אוצרות ואספנית בעלת טעם משובח. אומרים שאין כמו לחזור הביתה, במקרה של תמי, מדובר באחד הבתים היפים בארץ, מואר ומכניס אורחים, שכיף לחזור אליו במיוחד.

 זו לא עוד מכירה ביתית רגילה, אלא אירוע קונספט אינטימי, חוויתי ועשיר בתוכן ובהשראה. בואי לבילוי של התנתקות מהשגרה, הקיפי את עצמך בטוב וביפה שקרן שביט בנתה עבורך והרשי לעצמך להתמלא ביופי ובהשראה. 




בתפריט: בית מקסים, מואר וממוזג, מלאים חדשים מקולקצית הריזורט החדשה ״מגלת הארצות״, אופנה ועיצוב ישראלי, אמנות מקומית במיטבה, חברה טובה, קפה משובח ומאפים נפלאים.



מה במכירה?
 בואי להצטייד לחג ולחופשה עם אופנה ישראלית איכותית ונוחה.
 גלביות, חולצות ושמלות של קרן שביט, 100% כותנה דקה ורכה, מגוון מידות (34 - 52).
 מגבות חמאם דקיקות, סלים, תכשיטים, תיקים ואקססוריז מיוחדים שאני מלקטת ממעצבים מקומיים.





גם הפעם יצטרפו אל קרן מעצבים ויוצרים מיוחדים: 
התכשיטנית תמרה גרטנברג תצטרף אלינו למכירה, עם תכשיטים מיוחדים ופיסוליים בעלי הומור וצבע וגימור איכותי.

היוצרת, סמדר שפירא עם פריטים מיוחדים לעיצוב הבית, שהיא יוצרת מאוצרות טקסטיל שהיא אוספת בעולם. 
והצייר דודו הראל יתארח עם מגוון עבודות אומנות מרגשות. 





איילה ענבר, האופה המקסימה, תצטרף אלינו גם הפעם ותפתח בית קפה בגינה הקסומה של תמי. תוכלו להנות מקפה, מאפים, הפתעות ופינוקים. אם תרצו להזמין ממנה עוגות לחג, מומלץ להזמין מראש. 

בואי להרים איתנו כוסית לכבוד השנה החדשה, לכמה שעות של קסם ואווירה.

בשבת זו תערך בישוב עשרת שבת של בתים פתוחים, מזמינה אתכן להסתובב בין בתי הישוב ולהנות מהמגוון וגם אל תפספסו את החנות 08 , שהחליפה את נקודה בכפר. זו הזדמנות נפלאה לרכוש מתנות חג יפיפיות.

כל הפרטים בדף האירוע

מצפות לך בעשרת,
קרן וכל בנות השבט

טוב ויפה | קולקציה חדשה