הרפתקאה במרקש – סדנת חלומות עם אפרת לוזנוב

בימים האחרונים הזייה נעימה מדירה שינה מעיניי. חברתי, הצלמת אפרת לוזנוב, בעלת הבלוג my lovely mess יצאה להרפתקאה פוטוגנית במרוקו. 

התמונות שהעלתה לפיד שלה בימים האחרונים, סינוורו את דימיוני ועוררו בעוצמה את יצר ההרפתקנות שבי.

למי שלא מעודכנת, אפרת שמארחת קבוצות של ישראליות לסדנת צילומי לייף סטייל בביתה בעיירה וידין שעל גדות הדנובה בבולגריה, החליטה לאתגר את הרף המאוד גבוה שלה ולהעביר סדנת פרימיום חלומית ל-8 בנות בלבד במרוקו.


היא הגיעה לעיר הוורודה מרקש. עיר של סודות, גגות ונשים. עיר של הרפתקאת עיצוב ששזורים בה מוטיבים אורגנים, אירופאיות קלאסית, בליל של אנשים וחומרים, שמוקפים בהרי האטלס המושלגים.

היא חלמה ומצאה במרוקו ורדים בכל פינה ועלי כותרת שנופלים מהשמיים, אור וצל, טיח מתקלף, עשן של קטורות ונחשי קוברה. החוויה שהובילה אותה היתה אינטנסיבית וענתה על כל החלומות שלה.


מטרת הנסיעה המוצהרת שלה היתה עבודה. המסע המכין לקראת הסדנה שלה למרוקו באוקטובר 2018. במשך כמה ימים היא ובויאן (בעלה) כיתתו רגליים, בחיפושים אחרי הלוקיישנים המדוייקים שהופיעו לה במחשבות. בחיפושים אחרי אוכל הרחוב המושלם, הפינה במדבר הנעימה ביותר, האנשים המוכשרים לשיתופי פעולה, חנויות הפרחים העשירות ביותר.


אפרת היא סוג של בילבי, הרפתקנית לא קטנה, שמעיזה ומצליחה לחיות את החיים במלוא העוצמה. עבורה המונח אושר או העכשיו המאושר, הם לא רק האשטגים באינסטגרם. הם מוטו שניכסה לחיים שהיא מיישמת בשנים האחרונות בעצמה. היא אישה אמיצה, לא שיגרתית, מוכשרת ומלאה בהשראה. בסדנת החלומות האינטימית שהיא רוקחת במרוקו, תזכו להכיר לא רק את סודותיה של מרוקו, אלא גם מעט מסודותיה של אחת הנשים היותר מעניינות שפגשתי בחיי.


סביב שולחנות האוכל המעוצבים בריאד, היא תספר לכן מה מניע אותה, ואיך היא מצליחה להגשים את הרעיונות שלה. איך היא מפיקה את המסעות שלהם כמשפחה, וגם על המסע האישי שלה שצומח ומתפתח כל הזמן.

למרקש יש כל כך הרבה מה להציע, היא המקום המושלם להזמין אתכן להרפתקאה אמיתית עם המצלמות ועם אפרת.


בפוסט שהעלתה בבלוג שלה מתארת אפרת את השבוע במרוקו כבילוי והרפתקאה של פעם בחיים. במהלך 6 הימים של הסדנה יזכו 8 נשים ברות מזל להנות מהעושר של מרקש והמדבר. תוך כדי שיטוטים במדינה (העיר העתיקה של מרקש) הן תלמדנה יחד, איך להתבונן מבעד למצלמות על האור, על צבעים, על ריחות, על בלאגן ועל סדר מופתי באותה נשימה.


ההרפתקאה שאליה אפרת מזמינה אתכן, תאפשר לקבוצה מצומצמת של נשים, לקבל ממנה הדרכה אישית על איך להפוך את המצלמה לכלי הכי אהוב ומדוייק שקל וכייף להפעיל. אפרת תדריך אתכן ביעילות ובפשטות איך לבודד רגעים ואוביקטים, איך לארגן קומפוזיציות מושלמות, איך לחצות קו בין העיקר והטפל בצילום. ותוך כדי, תלמדו איך להיות מומחיות בצילום ידני. תלמדו להפוך את המצלמה לכלי שמשרת אתכן ואת הכוונות שלכן במאת האחוזים, ולא להיפך. אני ליוויתי סדנה שלה בבולגריה ביוני וראיתי איך היא עושה זאת במקצוענות ובנועם ראויים להערכה.


חשוב לי להדגיש, שאפרת, כהרפתקנית אמיתית, נוטה להפוך כל חוויה שהיא יוצרת לדבר חד פעמי. כלומר אם חשבת לעצמך, מרוקו + אפרת לוזנוב נשמע מעולה, אמתין שנה ליום הולדת עגול, אני ממליצה לך לחשוב שנית... יש הרפתקאות שלא יחזרו על עצמן וכדאי לתפוס בשתי ידיים ולא לעזוב. אני השנה אהיה בת 46 בקיץ והרפתקאה שאני מדמיינת לעצמי עם אפרת במרקש היא המתנה שאני זוממת להעניק לעצמי.


והדמיון שלי, ממש כמו של אפרת, ממריא אל על, ממציא רף חדש:

אני מדמיינת לילות על אחד הגגות במרקש, כי שם הקסם האמיתי, עם כוסות יין, צחוק ושיחות נשים אל תוך הלילה. נשים שמתמסרות לרגע, לחוויה הנשית המעצימה, של קבוצה שהגיעה לחלוק הרפתקאה מסעירה בארץ זרה ורחוקה. מדמיינת חוויות יפות ופוטוגניות במיוחד.

השוק של מרקש הוא פנינה צילומית, רחובות שוקקים מלאים בצבעים שצובעים את העיר כולה בוורוד, ירוק ועשן.


שינה בריאדים מפוארים. מה זה ריאד? בית בן שתי קומות בדרך כלל, וגג, עם פאטיו משגע באמצע, שהסבו אותו למלון בוטיק, עם ספא מפנק, וחמאמים משגעים. אפרת ובויאן חרשו את מרקש, ישנו בלא מעט ריאדים, ואיתרו את הריאדים המדוייקים ביותר. לכל ריאד יש את היחוד שלו, את האור שלו, את הפאטיו והצמחיה שלו. יש במרקש כמה ריאדים יפים במיוחד, שמצולמים המון בפינטרסט. אפרת בחרה שני ריאדים, המשובחים ביותר, שם תזכנה ללון המשתתפות בהרפתקאה המרקשית שלה.


אחד הלילות באמצע ההרפתקאה, יוקדש ללינה באוהלים במדבר. תשכחו מכל מה שהכרתן, לא מדובר כאן בחוויה קשוחה, אלא באירוח אלגנטי ומפנק במידה רבה. אפרת ובויאן התגלגלו לילה אחד למקום הקסום הזה, ועוצמת החוויה לא השאירה ברירה אלא להכניס אותו כלוקיישן נבחר לסדנה.


אל הלוקיישן הקסום הזה, במרחק שעת נסיעה ממרקש היא מתכננת להגיע עם ג׳יפים, לחווית צילום וסטייל עוצרת נשימה. מדובר בפנינה בלב המדבר האפגני, מנוקדת באוהלים מפנקים עם אח בוערת והרבה מרחב לחלומות. סביב שולחן מפואר עם פמוטים ואורות רכים, תערך חגיגה של אומץ, תעוזה, סקרנות יציאה מהשיגרה.


ערב נוסף, תערך גיחה קצרה באותו מדבר, לפיקניק של סרדינים ומרשמלו, סביב מדורות וטאג׳ינם שאפרת תערוך בשיתוף חברה חדשה ומוכשרת, בריטית שגרה במרקש ושמה אמה. עוד הפתעות מסעירות ומרגשות מצפות לבנות הסדנה, אפרת שומרת לעצמה כמה אסים קרוב לחזה, תותחים כבדים של הפתעות מרגשות שיחשפו בזמן אמת למאושרות שתגענה לסדנה. הסדנה כולה תהיה שזורה בהפתעות נעימות ומוקפדות כמו שרק אפרת יודעת לבצע ולשלוף.

במסע ההכנה שלה אפרת איתרה מקומות שחובה לבקר בהם במרקש, שם יתרגלו בכיף משתתפות הסדנה  צילומי ארכיטקטורה, צילומי חוץ וצילומי טבע. לוקיישנים קסומים כמו הארמונות הכובשים שפזורים מחוץ למדינה, כמו המוזיאון האגדי (שהפך אגדה ממש מהר כי הוא רק בן שנה) של איב סאן לורן, שבעצמו היה תושב מרקש שנים רבות. בויאן ואפרת נפעמו מעוצמת הסטייל והיופי שיש למקום הזה להציע. לוקיישן היסטרי ומעורר השראה.

שופינג במרקש הוא עניין רציני. אפרת סיפרה לי שרכשה שם שני שטיחים היסטריים, שכרגע מתעופפים להם בדרכם אל ביתם שבבולגריה. זה כשלעצמו עושה בחורה מאושרת עד הגג.  ועוד כל כך הרבה דברים נפלאים לחזור איתם הביתה. זכוכיות משגעות, טקסטיל, תבלינים, כובעים, סלי קש, כל מה שנכון ויפה. אפרת הכינה למשתתפות הסדנה, בשיתוף עם אמה, מפה עם לבבות. כל לב, הוא חנות שאסור לפספס, ויש הרבה. כי אין הרפתקה ראויה בלי ״מזכרות״ שוות, שאפשר לצוד ולהביא הביתה.

לסיכום, הנה כל הפרטים שאתן רוצות לדעת:

איפה? מרקש מרוקו, והמדבר האפגני.


מתי? 2-7 לאוקטובר 2018 צ׳ק אין במרקש ביום שלישי ה-2 לאוקטובר משעה 12:00 צ׳ק אוט ביום ראשון ה-7 לאוקטובר בשעה 12:00.


טיסות? לא כלולות במחיר, באחריותכן. בעלות דרכון זר יכולות לנחות ישירות במרקש ללא ויזה, בעלות דרכון ישראלי יכולות לנחות אך ורק בקזבלנקה, ולהוציא ויזה מראש בעלות של עד 70$. תתכן הנחה בעלות הויזה אם יהיו מספר נשים בעלות דרכון ישראלי בלבד, אפרת תשמח להפנות אתכן לנציגה שלה בקזבלנקה. מקזבלנקה אפשרי להגיע למרקש במונית, אוטובוס או רכבת, לבחירתכן. הגעה במונית בעלות של 100 יורו שעתיים נסיעה.


המפגש עם אפרת יערך בריאד. כמובן שיש אפשרות להאריך את הטיול לא במסגרת ההרפתקאה המשותפת איתה. את הטיסה חזרה יש אפשרות לקחת ממרקש גם לבעלות דרכון ישראלי, כך ניתן לחזור ולחסוך את המונית לקזבלנקה.


למי מיועדת ההרפתקאה? ההזמנה פתוחה לנשים בלבד, מגיל 18 (ללא ילדים) בכל הרמות של הצילום. נשים שמעוניינות לחוות יחד ובעוצמה את כל הדברים שמרגשים יוצרות. אוכל, עיצוב, צילום, חברה נשית והרפתקנות.  

עקב היות הקבוצה מאוד מצומצמת ואינטימית, יהיה לאפרת מספיק זמן להתעכב עם כל אחת ואחת באופן פרטני על שאלות בצילום. כמובן שאת הסדנה היא תתחיל בסשן קצר ויעיל על איך לתפעל את המצלמה הכי נכון ופשוט שאפשר. מוזמנות נשים יחידות, חברות או קבוצה. שימו לב שמספר המשתתפת מאוד מצומצם, 8 לכל היותר.

מחיר הסדנה? לרשות משתתפות הסדנה עומדים שלושה חדרים זוגיים עם מיטות נפרדות, או זוגיות, ושני חדרים ליחידות. סך הכל 8 משתתפות. המחירים נקובים ביורו, והתשלום יבוצע לחשבון הפייפאל של אפרת כמקדמה על סך 50% במעמד ההרשמה, והיתר בתשלום נוסף עד ה-1 לאוגוסט לכל המאוחר.

המחיר למשתתפת בחדר זוגי הוא 2950 יורו
המחיר למשתתפת בחדר פרטי הוא 3100 יורו
*במדבר תהיה אותה מתכונת, אוהל זוגי ואוהל יחיד במתחם אחד, קרובים אחד לשני.

שימו לב, הטבה מיוחדת לנרשמות זריזות שישלמו עד ה-5 למאי, תינתן הנחה גורפת של 150 יורו למשתתפת.

מה כוללת הסדנה?

מתנות: פינוקים רבים מיד בהגעה לריאד ואוסף מתנות מוקפד ועשיר מאפרת שיחכה לכל משתתפת בחדר, יחד עם וורדים כמובן.

קולינריה: 5 ארוחות בוקר, 5 ארוחות צהריים, 5 ארוחות ערב. תפריט מיוחד ומשודרג ייבנה מול כל אחד הריאדים לכל ארוחה במיוחד עבור ההרפתקאה. צמחוני ובשרי אפשרי, אפרת תבקש את ההעדפות שלכן במועד הקרוב לסדנה. התפריט אינו כשר. בקשות מיוחדות יתקבלו בברכה, ויעשו מאמצים במסגרת האפשרויות למלא אותן בשיתוף עם הריאדים שאפרת עובדת מולם.

*באחד מהימים תוקדש ארוחת צהריים אחת לאוכל רחוב משובח במיוחד בהמלצותיה השוות של אמה.
קפה תה נשנושים ופירות מעוררי תשוקה במשך כל היום
אלכוהול בכל ארוחה, יין וקוקטיילים שאפרת תרקח עבור משתתפות הסדנה במיוחד.


לינה ואירוח: לינה בריאד לה ברבר שני לילות, לינה באוהלים במדבר לילה אחד, לינה בריאד אפ שני לילות


הסעות מאורגנות ברכבי שטח למדבר

פיקניק בהפקה משותפת של אמה ושלה במדבר כולל הסעות ברכבי שטח

טיפול אחד לכל משתתפת בחמאם/ספא לבחירתכן!

סשן צילום ילדים במדבר, סטיילינג מטריף שהתגבש אי שם במרוקו.

סשן צילום טבע דומם לא מהעולם הזה, על הגג של ריאד אפ בערב האחרון, בשיתוף עם מכשף מרוקאי שירקח קסמים של קטורות, תבלינים, והרבה עשן מהפנט.


סשן סטילינג לשולחן צהריים מהאוספים של בנות הסדנה שיאספו במשך הימים והשיטוטים יחד, סשן מפורט עם הדגמות בבחירת סטיילינג וטיפים לצילום.

סשן הדגמת לייטרום ועריכות, הדגמה ועזרה אישית לכל אחת.

כניסה למוזיאון YSL במרקש ולגנים בנוסף.


כניסה לשני ארמונות במרקש

יום קניות מרוכז עם מפה ששווה לכן הרבה מאוד כסף וזמן יקר

מפגש עם מוכר השטיחים הכי נחמד במרקש, שיתן לכן 10% הנחה על מחיר באמת אמיתי ושווה, מנסיו של אפרת.


חברות בקבוצת פייסבוק סודית לקראת הנסיעה שתתגבש, עם זמינות מלאה לכל שאלה, לנרשמות בלבד.

פרחים, הרבה וכל הזמן.

לא כלול במחיר הסדנה: טיסות והגעה אל מרקש מהשדה, ועזיבה לשדה. מחיר המונית משדה התעופה במרקש הוא 20 יורו (שימו לב! רק לבעלות דרכון זר) מונית מקזבלנקה 100 יורו לארבע נשים, אפרת תשמח לעשות תיאומים לבנות שינחתו בזמן דומה.

מדיניות ביטולים - שימו לב שאתן פנויות להגיע להרפתקאה. בגלל הייחוד בהפקה החד פעמית הזו, הפרוצדורות, התשלומים המקדימים וההכנות המרובות -  התשלום הוא סופי, ולא יוחזר במידה של ביטול, אלא אם כן מצאתן אתן משתתפת חלופית.
ההרפתקאה הזו היא חד פעמית ומיוחדת, הפקה מאוד גדולה שדורשת הכנות של חודשים מראש ומעורב בה צוות הפקה גדול.


מה עכשיו? ההרשמה דרך המייל של אפרת בלבד. בבקשה לא לשלוח לה הודעות דרך הפייסבוק/אינסטגרם, המייל היא הדרך המסודרת ביותר עבורה לטפל בהרשמה. כתבו לה ל: mylovelymessworkshop@gmail.com מייל שכותרתו: הרשמה להרפתקאה במרוקו.

יתכנו שינויים מינורים בלו״ז בשל אופי ההפקה.

מזג האויר צפוי להיות זהה למה שהיה להם עכשיו באפריל, שזה במילה אחת מושלם. קריר בערבים וחם ביום.


לבנתיים, אני הולכת לישון עמוק הלילה, ולחלום על השבוע הקסום, שבו מרקש תארח גם אותי בזרועות פתוחות, ובהרבה אהבה. מזמינה גם אתכן למצוא את הניצוץ הזה שראיתי דרך עיניה ומצלמתה של אפרת, ולצלול ביחד איתה אל מיי ההרפתקאות הורודים והמרגשים שלה.


תרשי לעצמך להפוך את החיים שלך לתמונות השראה בפינטרסט. שלך קרן. 

 





טוב ויפה | קולקציה חדשה