מסעות החורף מגיעים לפרדס חנה - מדריך לייף סטייל לבילוי באיזור

פרדס חנה הפכה בשנים האחרונות למקום שופע בעסקים קטנים, יצירתיים ומיוחדים. בתי סטודיו של אמנים ומעצבים, חנויות מיוחדות, בתי קפה והופעות חיות, התרכזו בנקודות שונות ויצרו מתחמי בילוי עם אישיות עצמאית ואופי יחודי, שכיף לבלות בהם.
הפרדסחנאים הם קהילה מלוכדת של אנשים צבעונים וחמים. יש כאן הרבה תל אביבים לשעבר שהקימו משפחות ובחרו לצאת מהעיר למרחב ירוק ומוגן. זה אולי מסביר את הכמות יוצאת הדופן של היזמויות והעסקים שפורחים כאן.

לקראת הגעתי בשבת הקרובה לפרדס חנה, במסגרת מסעות החורף של קרן שביט, יצאתי לבלות באיזור וריכזתי עבורכם מדריך המלצות קטן שמתרכז בשלושה מתחמים שווים. כל המתחמים סגורים בשבת, חלקם נפתחים במוצ"ש.
המדריך מצטרף לסדרת מדריכי הבילוי שכתבתי לאורך מסעות החורף שלי, על מקומות שונים בארץ, עמק יזרעאל, הרי ירושלים וחיפה. בקרוב אפרסם עוד מדריך אחרון על יודפת שבגליל.


מתחם חצר השוק
בין רחוב הדקלים הוותיק לוואדי ברחוב האורנים, התחדש השוק הישן מולו הוצב מבנה מכולות טרנדי ואקולוגי ומתחם בילוי אורבני, מגניב וחדש מבית חצר השוק, נחת בפרדס חנה. מסעדות, חנויות עיצוב, מתחם עבודה משותף ואפילו במה שכבר אירחה אמנים מהשורה הראשונה כמו ארז לב ארי, הג׳ירפות ודנה ברגר, לצד אמנים פחות מוכרים אך לא פחות מוכשרים.

מקום מעולה להגיע אליו לבילוי ערב בין חברים, לשופינג איכותי, לארוחת צהרים משפחתית באחת המסעדות בלב פרדס חנה, או סתם כדי לשמוע מוסיקה טובה.

חצר השוק פרדס חנה שוכנת בתוך מבנה השוק העירוני הישן ששירת במשך כמה עשורים טובים מאז שנות 50 את תושבי פרדס חנה.
המבנה שוחזר ושופץ ומולו הוצב מבנה מכולות אורבני מה שהפך אותו למתחם הבילוי ״חצר השוק פרדס חנה.״

במבנה השוק ישנן 3 מסעדות: ג׳מס beer factory שמגישה 9 בירות שונות מברזים , כפרה - המבורגריה עירונית ופסטה מרקט, מטבח איטלקי איכותי וטרי. במבנה השוק יש גם שתי חנויות פופאפ מתחלפות למעצבים ואמנים.

פלאות box
במכולה אחת פתחו אפרת מור ומיכל אלון מ״פלאות משחקי ילדות״ את חנותן השניה ״פלאות box״ חנות משובחת לעיצוב לבית, ומעבר לעיצוב היפה מדובר בחוויה ממכרת! שטיחים, מצעים, כלי בית, מטבח, כריות וטקסטילים, עציצים, מוצרי ריח ואווירה, גופי תאורה, צעיפים, נעליים, תכשיטים, מחלקת נייר ואפילו מחלקה קטנה אך מתרחבת למתנות לגברים. 

בצידה השני של החנות הוקמה במה המארחת מידי שבוע מופעים, הצגות ודי ג׳יאים מקומים, ובימי שישי זה עובד מצויין עם שמש חורפית ובירה.

בנוסף, במבנה המכולות ניתן למצוא גם ספריה קהילתית חדשה לרווחת הקהילה וחלל עבודה משותף.

מתחם הידית
המתחם הותיק מכולם ומתאים לאוהבי הנוסטלגיה ועבודות היד. הוא שוכן באיזור התעשיה הישן שליד משמרות, בסמוך למפעל הידית הנוסטלגי והמפורסם, שיצר בשנות ה-60 מזכרות מעץ זית לתיירים.

המקום עבר שיפוץ והפך למתחם שמרכז בתוכו חנויות אטרקטיביות ופיצריה מעולה.
הסלון – חנות ענקית מלאה ברהיטים וחפצי וינטג' נהדרים של האספנית השווה דפנה גורדון. לא ברור מאיפה היא מצליחה למצוא את כל הדברים השווים ואיך היא מצליחה לשחרר אותם ולמכור לאחרים ובמחירים טובים. בכל פעם כשאני מגיעה אליה, אני חוזרת עם רכב עמוס באוצרות.

בסלון שלה מארחת דפנה יוצרות מתחלפות, הופעות אמנים ומפגשים חברתיים מסבירי פנים.
סול פיצה - הוא בית מלאכה קטן, מקצועי וקפדן שמוציא מתנורו פיצות מעולות בעבודת יד מסורתית ואיכותית. תמצית של ידע, ניסיון ואהבה.

שירה שחם, הבעלים, בשלנית מנוסה (20 שנה) שעבדה עם שפים מובילים (ארז קורמורובסקי, שאול אברון) לשה את הבצק, בוחרת את העגבניות בתשומת לב ומבשלת אותן לאט ובסבלנות לרוטב פיצה קלאסי, עם ריח טוב של בזיליקום.
היא עובדת עם המוצרלה הכי טובה שיש. חומרי הגלם נבחרים על ידה באופן אישי בהתאם לעונות השנה, ללא חומרים משמרים או מלאכותיים, הכל טרי ורענן.

בימי חמישי ובמוצ"ש (לפעמים גם בשישי) היא פותחת לקהל את דוכן הפיצות שלה, ממנו עולים ניחוחות משכרים. אנשים באים, יושבים, אוכלים פיצה, טעים להם ונעים להם ונעים גם לשירה. פיצה סול הפכה למקום של מפגשים שנוגעים בנימי הנימים של הלב, בואו לטעום ולהתאהב.

קוואלה – עיצוב ופיסול בנייר
סטודיו לעיצוב ופיסול בנייר. עבודות מקוריות ויחודיות פרי דמיונה של האמנית גליה שמחאי. בסטודיו של גליה תוכלו למצוא קולקציה של גופי תאורה עדינים ויפים עשויים מנייר אפייה ומדפים מספרים ישנים וגם פסלי נוי מעיסת נייר ושאר חומרים מהטבע כמו תרמילים וספלולים שאוספים עבורה חברים ומכרים. אם בא לכם ליצור משהו בעצמכם תוכלו להרשם לאחת מהסדנאות המתקיימות בסטודיו שלה.

Good witch
חנות מכושפת לבגדי יד שניה עם צבע וגרוב. תמהיל מסתורי ואקלקטי של בגדי יד שניה ווינטג' עם מוצרי כישוף כמו קריסטלים, קלפי טארוט וערכות כישוף מיוחדות. בחנות של מיכל סלע מור, המקסימה והמיוחדת תמצאו קסם רב הישר מגלסטנברי אנגליה, וגם השראה של האלה הגדולה.
חרושת 1, מתחם הידית, פרדס חנה.

מתחם אורוות האמנים
מתחם אמנים באווירת שוק פסטיבלית צבעונית ונינוחה. האורוות הישנות והנטושות של בית הספר החקלאי שופצו בידיים אוהבות והפכו לסימטה קסומה של חנויות ובתי סטודיו של אמנים ומעצבים.

המתחם פתוח מדי שבוע מיום רביעי ועד שישי. המקום ספוג באווירה נהדרת והפך לבית עבור אמנים ויוצרים מקומיים שכל אחד מהם קיבל אורווה קטנה כדי ליצור בה ולהפוך אותה לסטודיו וחנות.

בכל אורווה תמצאו משהו ומישהו אחר. יש חנות ערסלים וכלי נגינה, קוסמטיקה טבעית, סטודיו לצילום, תופרת, חנויות אופנה לנשים וגברים, אמן מקרמה, אמנית קרמיקה, תכשיטים, יד שניה, מספרה - אחת לגברים ואחת לנשים – וחנות כובעים.

במרכז המתחם חצר גדולה עם שולחנות וערסלים המשמשים את בית הקפה הביתי, קפה הצבי, המקום מספק חוויה לכל המשפחה, ועל הדשא הצמוד, תולכו להנות מבית קפה ואוכל משובח. אני נהנתי מצ'אי הודי מעולה ומשוקולדים טבעוניים טעימים במיוחד.

Hadas Mor - breathing lingerie
המעצבת הדס מור הפליאה לעצב והפכה את האורווה שלה לחנות קטנה ומטריפה שמכילה את הלנז'רי המפתה שלה. תחתונים, חזיות ופרטי לבוש נשיים מקטיפות רכות ותחרות עדינות. המקום מספק חוויה חזקה שמפעילה את כל החושים.

המכולת באורווה
חנות נוחות שהיא ההיפך מכל מה שמדמיינים. מעין מכולת הודית מרגשת, מערת עליבאבא שיש בה ממתקים וארטיקים לצד כלי נירוסטה, סבון, דברי מאכל אוריינטאלים והפתעות.

מספרה אלטרנטיבית בתוך חנות תיקים, בדים ותכשיטים, כובעים בעבודת יד, מנדלות מעץ בחיתוכי לייזר, חנות נוסטלגית של אוספי תמונות ישנות וחפצים, ועוד חנויות פופ אפ. בימי חמישי בקיץ, השוק פתוח לעיתים גם בלילה ולצד החנויות הקבועות קמים דוכנים של אמנים נוספים, דוכני אוכל ומוזיקה.

במתחם קיים מועדון בשם "היוניקורן" של שי אביבי ומיכל ליבידינסקי בו מתקיימים מופעים, סדנאות ויוגה ומתחם הטיפולים הקרוי "ארבע אמהות" הכולל קליניקות עם טיפולים אלטרנטיביים שונים.

מזמינה אתכם לבחור לעצמכם את המתחם שמתאים לוייב שלכם, להגיע לכאן באחד מימי השישי, או סתם באמצע השבוע, לנקות את הראש, לברוח קצת מהשגרה ולהגיע לבילוי ממלא ומטעין.

בשבת הקרובה אתארח בבית יוצא דופן ומיוחד. ביתם של יעל ודורון הרפז, חברים שלי שעזבו את יפו לפני כמה שנים, הקימו משפחה והשתקעו בבית הכי מסקרן ומעניין בפרדס חנה, בית פוטו ארצי ההיסטורי, שמשלב עיצוב יוצא דופן וסיפור מיוחד.

"בית פוטו ארצי" ההיסטורי, בו שוכנת הבאר הראשונה של פרדס חנה ושימש בהמשך גם כצלמנית "פוטו ארצי" המיתולוגית המקומית. הזדמנות נדירה להכנס לאחד הבתים המיוחדים והיפים שנבנו בארץ, בית של אספני וינטג' משובחים שזכה לשיפוץ ולטיפול נהדר של מיטב האנשים ובעלי המקצוע.

המעצבת דגנית גור אריה עשתה כאן מלאכת מחשבת עיצובית, תוך התחשבות והבנת הערך של הבית המקורי. היא בחרה לעבוד עם מיטב בעלי המלאכה המקומיים שהפגינו יצירתיות ומקצועיות מעוררי הערכה.


עוד על הבית, על העיצוב והשיפוץ, תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה שהתפרסמה במגזין נישה, כאן: http://bit.ly/2gQHyqK וכמובן, מצורפים הצילומים הנהדרים של בועז לביא.

אז מה יחכה לכן במכירה בשבת? 

כמו בכל שנה, אנחנו מתחילות את סייל החורף.
שימי לב - זה הזמן שלך לתפוס לך שמלות שוות בסייל לפני שהקולקציה נעלמת מהמדפים.
נכון, יש כבר דגמים רבים שנחטפו ולא בטוח שתמצאי כל מידה מכל דגם...
אבל, הבשורה הטובה היא שאת השמלות השוות שמצאת, תוכלי לקבל במחירי סייל שווים עד 50% הנחה.

פריטים מקולקציות קודמות יחכו לך בעד 70% הנחה! 

אל קולקצית החורף שלי מתלווים גם אקססוריז משלימים ופרטי עיצוב נוספים שאספתי ממעצבים שאני אוהבת במיוחד. לחמניות עיצוב נחשקות, שמשמחות נשים וילדות. קבקבי עץ שוודיות, תכשיטים, תיקים, מטפחות, סבוניות, מחברות, ערכות רקמה והפתעות משמחות.

מארחת גם חברות מוכשרות:
מעצבת התכשיטים אורטל בן דיין מבינה היטב את החיבור בין צבעוניות, תאטרליות, הומור ונשיות.
במיוחד אני נהנת מהתכשיטים שמשלבים פולימרים וינטג׳ים מקוריים שהופכים ליצירות שלמות ומרהיבות.
בואו להכיר את האישה המעניינת, צבעונית ואינטליגנטית שמאחורי מותג תכשיטי הקונספט.

מעצבת התכשיטים לינדה פרידריך תתארח גם עם התכשיטים שהיא יוצרת בעבודת יד בהשראת האלמנטים הטבעיים הסובבים אותה. תכשיטים שמשלבים עדינות עם הכוח והעוצמה הגולמית של הטבע. מבטיחה שתתאהבו.

מזמינה אתכן להנות איתנו באירוע שכולו השראה, נשיות, עיצוב ישראלי ואופנה.
כל הטוב והיפה מהחנות הענקית ביפו עם אסופה של יוצרות מוכשרות, בית קפה צרפתי ושזירת נצנצים בשיער.

מפגש נשים מעורר השראה, מוקף ביופי ובתשוקה לחיים הטובים.
שבת 23.2, בית ״פוטוארצי״, חרובים 19 פרדס חנה- כרכור, שעות פתיחה: 10:00 - 17:00.

כל הפרטים מחכים לכן בעמוד האירוע:  bit.ly/karenpardes   

טוב ויפה | קולקציה חדשה